MELAYU PULAU PINANG PERLU BANGKIT UNTUK BERUBAH, MASA TIDAK MENUNGGU KITA

Tuesday, October 20, 2009

Rakyat ragu kemampuan pemimpin UMNO bawahan!

Persidangan Perhimpunan Agung yang berakhir minggu lalu bukan sahaja meninggalkan detik manis kepada ahli-ahli UMNO tetapi ia juga membawa satu tekad dengan semangat waja bagaikan gelombang kebangkitan Melayu mulai kembali bersinar. Pemimpin-pemimpin UMNO diminta kembali ke tempat masing-masing dengan membawa perubahan, mendampingi setiap anggota masyarakat, menaburkan khidmat dan bakti kepada rakyat tanpa mengira kaum dan fahaman politik. UMNO merupakan parti yang akan menjuarai rakyat. Bukan sebuah parti beretorik dan bercakap tidak serupa bikin sebaliknya sentiasa mengkotakan apa yang dijanjikan kepada rakyat.

Tetapi apakah pemimpin-pemimpin bawahan seperti ketua-ketua bahagian dan cawangan, ketua-ketua pemuda bahagian dan cawangan, ketua-ketua wanita bahagian dan cawangan, ketua-ketua puteri dan cawangan serta pemimpin-pemimpin pertubuhan belia yang menyokong perjuangan UMNO/BN mampu menggalas tugas yang amat berat itu. Pemimpin-pemimpin ini sebenarnya akan berhadapan dengan pelbagai latar belakang manusia; ada yang tidak ambil kisah, yang pro UMNO/BN, yang anti UMNO/BN, yang pro pembangkang dan paling teruk sekali yang fanatik kepada parti seperti PAS.

Melalui pengamatan lampau, pemimpin-pemimpin UMNO bawahan cuma menjuarai kepimpinan di kalangan ahli-ahli UMNO sahaja. Program-program yang dirancang dan dilaksanakan hanya dapat menarik di kalangan orang-orang Melayu dan bukan Melayu yang pro BN sahaja. Belum tampak lagi pemimpin UMNO disanjung dan dihormati oleh ahli UMNO dan bukan UMNO khususnya pro pembangkang yang tidak fanatik memuji kepimpinan UMNO di peringkat akar umbi. Tak guna kita menjadi pemimpin di bahagian tetapi kalah dalam pilihanraya. Itulah antara kata-kata bermakna dari mulut PM sendiri.

Apakah gelombang kebangkitan semangat UMNO yang bermula di Persidangan Perhimpunan Agung baru-baru ini terus mencecah sampai ke peringkat bahagian dan cawangan? Tunggu dan kita lihat!

1 comment:

Tertipu said...

Insyaallah UMNO pasti berubah, rakyat mulai kembali menyokong BN.