MELAYU PULAU PINANG PERLU BANGKIT UNTUK BERUBAH, MASA TIDAK MENUNGGU KITA

Wednesday, November 11, 2009

KERAJAAN NEGERI DIDAKWA BERHELAH!

Pengerusi Lembaga Kemajuan Wilayah Pulau Pinang (Perda), Datuk Azhar Ibrahim membidas kerajaan negeri Pulau Pinang kerana tidak bercakap benar mengenai projek pembangunan yang hendak dilaksanakan oleh agensi itu di dua kawasan di Balik Pulau. Kerajaan Negeri mengatakan Perda hanya mahu memajukan projek perumahan berharga antara RM300,000 dan RM1 juta sebagai helah untuk menyekat pembangunan di kawasan Melayu.
Beliau menjelaskan bahawa Perda berhasrat memajukan pembangunan bercampur di dua kawasan miliknya iaitu Sungai Batu dan Teluk Bahang dan permohonan untuk menukar syarat guna tanah telah dikemukakan kepada kerajaan negeri sekitar tahun 2008. "Sudah beberapa kali berbincang dengan Kerajaan Negeri termasuk membuat pindaan seperti yang dikehendaki tetapi masih tiada jawapan diberikan sehingga kini." katanya.
Nampaknya Lim Guan Eng berlakon baik tetapi licik untuk menghapuskan kekuatan politik Melayu di kawasan Balik Pulau? Ada mata tengok dan ada telinga dengar ada otak fikirlah wahai orang-orang Melayu di kawasan Balik Pulau!

1 comment:

Anonymous said...

Selagi guaneng ada barua dikalangan melayu balik pulau.. maka selagi tu la.. melayu balik pulau akan hanyut...tolong kenalpasti barua barua ni dan hapuskan...